A gyűjtők ismét elzarándokoltak a minden évben megrendezett svájci Art Baselre. Körkép a gigavásárról.
„Az embereknek van kedve vásárolni” – nyilatkozta tele Eleanor Acquavella vidáman a sajtót, beszámolva a villámgyorsan értékesített Jean-Michel Basquiatjának többtízmillió dolláros áráról. Hát persze, megérkezett a Basquiat-hatás, hiszen az egyesszámú latinó szupersztárt nemrég világrengető 110 millió dollárért szerezte meg egy exhibicionista japán gyűjtő. Ami persze felhajtja az árakat. Ahogy az amerikai figurális festészet örök etalonjának, Philip Gustonnak a velencei kiállítása is (akkor is, ha olyan unalmas volt, hogy be se raktuk a meg-kell-nézni velencei plusz programok közé).
Bár van, aki nem hisz a galériások manipulatív diadaljelentéseinek, mégis minden elemző egyetért benne, hogy ez az év jobb, mint az előző. Ismét dübörög a piac, különösen a klasszikus kortárs szekció, élén a '80-as évekkel. (Hogy mást nem mondjunk: Basquiat.)
Következzék a képgaléria a bázeli vásárból (a fotókhoz klikk a képre):
Egy gyermeki naivitásra játszó Basquiat az amerikai Levy Gorvy galériájában, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel✕Egy gyermeki naivitásra játszó Basquiat az amerikai Levy Gorvy galériájában, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A nagymenő Michael Werner Gallery óriási, expresszív vásznakkal érkezett, ráerősítve a festészeti forradalomra, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A berlini Galerie Georg Nothelfer egy Haring naiv jókedvét idéző Jan Vosst hozott magával, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A müncheni Deborah Schamoni a feltörekvő fiatal galériásoknak fenntartott Feature szekcióban mutatta be a modern művészet lengyel származású nagyasszonyának, Lea Lublinnak a munkáit egy szóló standon, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A trendi berlini Kraupa-Tuskany Zeidler a posztinternetes Guan Xiao autóabroncsra varázsolt furcsaságával hökkentette meg a nézőket, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A Rio de Janeiro-i A Gentil Carioca galéria menő brazil művészeket villantott fel a dús őserdő-installáció társaságában, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A düsseldorfi Sies+Höke Julius von Bismarck hatalmas szárított pálmalevelekből készített installációját hozta magával, 2017, Art Basel in Basel
© fotó: Fazekas Fanni / Artkartell A kifinomult párizsi galéria, az Art : Concept a velencei biennálén már megcsodált zöldellő sportcipőket hozta el Michel Blazytől, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel Lucio Fontana lyuggatott vásznai közül igazi ritkaságokkal, az 1963–1964 közötti ovális képekkel állt elő az olasz gyökerekkel rendelkező galériaóriás, a Tornabuoni Art, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A berlini Isabella Bortolozzi galéria az olasz legenda, Aldo Mondino 1988-as Sirató fal című művét építette meg nagyban (a hatalmas cukorpaneljei között magok csíráztak, ahogy az a nyitóképünkön is látszik), 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A brazil konceptuális művészet egyik nagyágyújának, Cildo Meirelesnek festett fatojásokból és golyókból álló Amerikkka című installációját a Galerie Lelong jóvoltából próbálhatta ki a közönség az Art Unlimited szekcióban, 2017, Art Basel in Basel
© fotó: Fazekas Fanni / Artkartell A koppenhágai Galleri Nicolai Wallner a fiatal dán Alexander Tovborg mágikus hatású textilképével bűvölte el a közönséget, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A párizsi Perrotin Julio Le Parc '70-es években készült óriás szivárványcsavarját állította ki az Unlimited szekcióban, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A német Meyer Riegger Franz Ackermann posztmodern-szerű harsány képével villantott, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A svájci neo-pop szobrász, Urs Fischer Bruno&Yoyo című plasztik párja a világ legnagyobb nemzetközi galériamoguljának, a Gagosiannak a standján nézett a gazdag gyűjtők szemébe, 2017, Art Basel in Basel
© Art Basel A trendi mexikói Gabriel Kuri kőből, lámpákból és szivacsokból rakott össze egy minimalista installációt a torinói Galleria Franco Noero standján, 2017, Art Basel in Basel
© fotó: Fazekas Fanni / Artkartell
Art Basel in Basel
2017. június 15–18.