Németh Marcell: Egy hely, Epreskert, 2024.
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Németh Marcell Egy hely című kiállításából, Epreskert, Budapest, 2024.
© a művész és az Epreskert jóvoltából. Fotó: Hegyháti Réka
Mindig az ember alkotta környezettel foglalkoztam, azt vizsgáltam, miként hat az emberre a környezet, hogyan hat vissza és hogyan testesül meg az ember világkép a környezetünkben.
A stégekkel foglalkozó sorozataim témájára 2020-ban, a pandémia idején találtam. Itt a stég formáját: azt az abszurd valóságot dolgoztam fel, ahogyan a stéget körbe zárja egy korlátrendszer és csak a víz felé nyit utat. Először csak kisebb részleteket ragadtam ki az egész formából és később egyben is megmutattam ezt a téri szituációt. Az embert sokszor, ha foglalkoztatja egy gondolat, hasonló dolgokkal találkozik folyton, és szinte addig észre sem vett dolgok folyton szembejönnek vele. Én ezt az időszakot ebben a téri szituációban találtam meg.
Tovább gondolva az első felismerésből ezt az ember alkotta építményt, rájöttem, ennek az emberre nagyon jellemző attitűdjére, hogy ez az a téri szituáció, ami számomra lefordítja az ember természethez és környezetéhez való viszonyát. A stég egyszerre összeköti és elválasztja az embert a környezetétől. Nem drasztikus beavatkozás ez, csupán biztosítja az ember számára az életteret, mint a virágosláda és a föld, ami benne van a növény számára biztosítja a vizet és a tápanyagokat.
Egy olyan átmeneti tér, ami része a világunknak, és ahova időről-időre meg lehet érkezni. Marc Augé antropológiai helyként definiálja az olyan tereket, amik részesei az életünknek, ámbár itt csak időszakosan beszélhetünk erről. Részben életünk fontos emlékeihez kapcsolódik, részben pedig amikor a szezon véget ér, átmeneti térként, nem helyként gondolhatunk rá.
Németh Marcell: Egy hely
Pantheón Fríz Terem, Epreskert