Antalka Zsófia és Keresztes Zsófia: Minótaurusz // acb Plus
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek a kiállításból, acb Plus, 2024.
© az acb Plus és a művészek jóvoltából. Fotó: Tóth Dávid
Keresztes Zsófia (1985) és Antalka Zsófia (1994) különleges páros kiállításukat az acb Plus terére komponálták. A Minótaurosz Keresztes Zsófiának már a második, Antalka Zsófiának pedig a debütáló kiállítása az acb Galériában. Bár eltérő médiumban alkotnak, felületeik rendkívül aprólékos kidolgozottsága okán műveik egy platformon osztoznak. Míg Keresztes esetében az előbbi vonást leginkább a plasztikáit borító színes, egyedi mozaikjai fémjelzik, addig Antalka apró gyöngyökből monumentális függönyöket fűz össze. Műveik egyaránt szólnak a test anatómiájáról, sérülékenységéről és múlékonyságáról. Az alkotási folyamat során a két művész nemcsak egyazon témára reflektált, de az együttműködésükből közös műalkotások is születtek. Gondolatmenetük kiindulópontja a görög mitológia knósszoszi labirintusa és az abba zárt Minótaurosz alakja. Keresztes és Antalka a kultúrtörténet során maszkulin agresszióval átitatott mitologikus keretet saját női pozícióik számára sajátították ki, így a labirintus egyúttal a női szerepek szimbolikus helyévé is átalakul.