Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát // Mester Galéria

✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 

✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 

✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 

✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 

✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 

Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton✕





Részletek Kókai Lili és Nagy Marcell: Üresség elhagyta a szobát c. kiállításból, Mester Galéria, 2025.
© a művészek és Mester Galéria jóvoltából. Fotó: Dózsa Márton 
Kókai Lili és Nagy Marcell festményein a horror vacui nem csupán vizuális metafora, hanem léthelyzet; az ürességtől való félelem, amely kitölti a teret anyaggal, jelentéssel. A halmozás egyszerre a fizikai és digitális valóság lenyomata, ahol az ember, a tárgy, az információ és idő egymásra rétegződik. Az anyag viselkedése – ahogy elkenődik, megtörik, – maga is jelentéshordozó, az egyensúly keresésének kifejezése a spontaneitás és a reflexió között. A munkák így válnak az üresség elleni (olykor melletti) küzdelem, a jelenlét megőrzésének eszközévé, megtartva a maradandóság illúzióját a felület túlzsúfolt, mégis törékeny terében.