Kiss Adrian legújabb önálló kiállításán a művész legújabb műveit tekinthetjük meg: a textilalapú munkák és féminstallációk kiállítás- és helyspecifikus anyagot alkotnak.
Kiss generációjának egyik legismertebb alkotója Magyarországon, aki bravúros textilplasztikáival és installációival szerzett elismerést az utóbbi években. Ezek a munkák az emberi test, valamint a hibrid, posztnaturális kor kérdéseit feszegetik. Az elmúlt tíz évben jellegzetes vizuális nyelvet fejlesztett ki, amely ötvözi a szerves anyagokat, az ősi technikákat az ipari esztétikával, hogy új, zsigeri formát adjon a szubjektív élménynek.
A Satin, Soil, Stomach új fejezetet nyit a művész gyakorlatában. Részben szakítva az aprólékos tervezési folyamattal, ami
eddigi munkamódszerét jellemezte, Kiss ma már talált háztartási tárgyakat, használt személyes tárgyakat, valamint
szövetdarabkákat épít a munkáiba, hogy a teljes kiállítóteret betöltő narratív jelenet hozzon létre. A nagyszabású installáció, az egykori uszoda terében, párhuzamos valóságot teremt, ahol a különböző halmazok kontrasztos tulajdonságai szerves módon találkoznak egymással.
A művész Dunyha sorozatának legújabb darabjai, a két fekete bőrszobor a kiállítás belépési pontjaként szolgál. Ezek
a fekete lyukak, amelyek megnagyobbodott testnyílásokat vagy üreges testrészeket idéznek, előrevetítik azt a fajta töredezett testképet, amely az új művekben jelenik meg. A tér közepébe állított vasszerkezetekben egy motoros kabát részeit fedezhetjük fel a különféle maradék anyagok között, amelyek a fémcsövek köré vannak tekerve. Az emberi testre történő utalások a két textilplasztikán is megtalálhatók
a galéria távoli sarkaiban. Ezek a puha torzók azonban, amelyek használt szatén paplanokból és tollpárnákból állnak, nem
az életet ábrázolják – úgy hevernek a padlón, mint rég elveszett holttestek. Az kiállítás központi darabja a Gyomor, egy monumentális
installáció, amelyben egy hatalmas, tojás alakú szövött kosár egy függönyszerű ponyvadarabon hatol át.
A szöveg az eredeti angol nyelvű leírás részlete, a fordítást az Artkartell készítette.