Juhász Éva: Iron Lady // PUCCS Contemporary Art
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Juhász Éva: Iron Lady c. kiállításából, PUCCS Contemporary Art, 2024-25.
© a művész és a Puccs Contemporary Art jóvoltából. Fotó: Juhász Éva, Menasági Péter
Juhász Éva a látvány kézenfekvő asszociációs olvasatai mögött keresendő, komplex rétegzettség felé igyekszik irányítani a figyelmet. Minden víziója, amelyeket költői képekként kezelendő sűrű tartalmiság jellemez, a tervezés során következetes szín-, anyag-, forma-, technika- és kompozícióválasztás szoros, ok-okozati összefüggésében valósul meg, hangsúlyos szimbolizációs szándékkal. Ezek a vizuálisan megszülető fogalom-sűrítmények kiterjedt értelmezési mezővel bírnak, és megjelenésük teljessége, címeik együttesével, mind a saját, személyes életélmények, vagy benyomások, mind a kollektív fogalmi vonzataink mentén képesek rendkívül differens hatást gyakorolni a mű befogadójának képzetvilágára. Az ízeltlábúak látványvilága és szimbolikája az egyetemi évek befejezése óta dominálnak a művész különbözőműfajokban megvalósuló munkáiban. Az Iron Lady bájosan bizarr, paradox kontrasztfogalmak különös entitása. A számos képzetfonál egyikét követve a mű, magánmitológiája szerint, egzisztenciális válságok küzdelmeinek ambivalens allegóriája. Formai szempontból a „pókság” szimbolikája – a mű címével és színével együtt – az alkotó egyéni önmegvalósításaként, de az animista szemléletű, anyagi/tárgyi megvalósulás omnipotens és misztikus, abszolút lényeként is egyaránt értelmezhető. Ugyanakkor a kereteit/korlátait átlépni képes, autonóm, szabad lény képzete mellett a keretében huzalokkal függeszkedő, némely szálat lógató, mozdulatában kimerevedett forma összképében megbújhat számunkra a determinált, mechanikus marionett képe, vagy akár a robotszerűség is; mindezeken keresztül az "egyed", azaz átvitt értelemben az egyén létdilemmája. A kettősségekre összpontosító figyelem is hangsúlyos vezérszálunk lehet a mű szimbólumhálózatában való kóborlás során, figyelve ezt a kecses könnyedséggel lebegő, súlyos vashímestojást. A szín és a forma ugyancsak felidézheti a sebezhetőség és az erő fogalmainak ütközését. Mindemellett a mű egy összetett kulturális mimikrinek is tekinthető, amelyben egy komplex létélmény kérdésfelvetéseinek absztrakt sűrítménye – többek közt szobornak, installációnak, ízeltlábúnak, vagy éppen gépnek – álcázza magát. Statikus, konstans pillanatképként teljes ellentmondásával szabad és végtelen szellemi mozgásteret hagy a befogadónak, a részletek gondolatszálain vezetve a tekintetet. Juhász Éva Budapesten és Gyermelyen él és alkot. Tanulmányait a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakgimnáziumban kezdte festőszakosként. 2017-bendiplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem Szobrászművész Szakán. Több éve tanít mintázást és rajzot a Szimultán Művészeti Iskolában. A 2023-as Térfoglalás című VI. Szobrász Biennálén elnyerte a Szobrász Társaság díját. Valami_hiba_történt_-_vissza_a_jövőbe című, első önálló kiállítása 2024 tavaszán került megrendezésre az Art9Galériában. Következő egyéni kiállítása a Karinthy Szalonban lesz látható.