Ottinger Viola - Tolmár Bence: A napszámos függőkertje, Cairo Contemporary
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából✕
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek A napszámos függőkertje kiállításból, Cairo Contemporary, 2024.
© a Parallel Art Foundation és a művészek jóvoltából
Ottinger Viola és Tolmár Bence „A napszámos függőkertje” című installációja
két eltérő közelítésmód metszéspontjában keletkezett: az alkotók saját
gyűjtése egyrészt a gyökerekhez való visszanyúlást problematizálta (Viola),
másrészt az idegennel való megrendítő találkozást jelentette (Bence). A
meglazult értelmezési keretben a tárgyegyüttes érzéki képzettársításokat indít
be, erre erősít rá a függesztett elrendezés. A címben szereplő napszámos a
tárgyegyüttes felől nézve a hiány jelenléte. A láncok, lószerszámok,
megvetemedett régi szíjak egy olyan ember munkásszállón töltött lázálmából
lépnek elénk, akit szükségletei rendelnek száműzetésbe. A mű a munkára ítélt
ember látlelete.
Nyitva: január 5-28.
Cairo Contemporary, Lövölde tér, Budapest