
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró Dávid

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró Dávid

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró Dávid

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró Dávid

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró DávidAZ ÖSSZES KÉP: Részletek Friedrich Barnabás: Kelet-Európa a negyedem c. kiállításból, Pikszis Kultúrpont, 2025.
© a művész és a Pikszis Kultúrpont jóvoltából. Fotó: Biró Dávid
Friedrich Barnabás első önálló kiállítása ironikus látleletet nyújt Kelet-Európa jelenjéről és elmúlt évtizedeiről. A címből szándékosan hiányzó “közép” kifejezés az elvesztett szellemi, politikai és gazdasági orientációs irányt mutatja. A negyedem szó utalás Curtis Újpest a negyedem című számára, amellyel Friedrich büszkén felvállalja azt a tárgykultúrát, szociokulturális közeget, amelyet cinikusan megmutat a festményein, és varázstalanított Wunderkammer formájában tárja elénk a valóságot, amiben élünk. Mintha a Megáll az idő ikonikus mondatát, a „Jó, hát akkor itt fogunk élni” -t parafrazálná, és azt mondaná: „Jó, hát így éltünk eddig is és ezután is így fogunk”. / Megtekinthető: 2025.02.07.-03.21.