
AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél
© a művész és a Nyolcésfél jóvoltából, fotó: Biro Dávid
AZ ÖSSZES KÉP: Részlet GÓTH Martin, Mainstream Beat to the Intellectual (Intellectual beat to the mainstream) című kiállításából, 2023, Nyolcésfél
A 27 évesen életének új szakaszába lépő Góth Martin ezen tényt jelképező kiállítása művészetének holisztikus meglátását tükrözi, miszerint a kiállítás és a mű egy és ugyanazon rendszer része. A kiállítás elkészültéhez nem vett igénybe kurátort, művészettörténészt, vagy egyéb akadémikus hátteret, illetve a saját művészeti tanulmányait is igyekezett maga mögött hagyni, inkább átvéve egy naiv művészetre jellemző vizuális nyelvezetet.
A kiállításhoz írott kísérőszöveg az ötlet kezdeti stádiuma alatt felidézett hívószavakból létrejött kohézió, amely az esemény teoretikai hátterét hivatott leegyszerűsíteni, könnyen fogyaszthatóvá téve azt, hajazva egy Netflix sorozat második évadát beharangozó szövegre, ezzel is megerősítve a művész kapcsolatát a posztdigitális művészettel. A cím kiemeli továbbá a hasonló ideológiával készült alkotások mögött rejlő kihívást, névleg a határvonal vékonyságát, ami a mainstream kultúra és a kortárs művészetet övező szakmai környezet között fekszik, amely határvonal elkeskenyedése a művész saját bevallása szerint ellentétet szül a jelenlegi művészetet értelmező szakmai közönség narratívája, és a nagyközönség által fogyasztható narratíva között.
Ez azt is jelenti, hogy a kiállítás értelmezhető lesz akár önarcképként is, amelyben művészettörténeti referenciák mellett megjelennek pop-kulturális utalások is, miknek alapját a művész karrierje korábbi szakaszában gyakran használt négyzetháló motívum alkotja. Ez mostanra szimbólumként egyszerre utal mind az internetre, mint digitális háló, mind az idő fonalára, amely a poszt-digitális korban gyakran kuszálódik össze. Ilyen bonyolult időkben, a kiállítást tematikáját leegyszerűsítendő, Góth a következő kísérő szöveggel reflektál az eseményre:
2. évad: Új festmények!
Nihil Doomerlandben. Az EGO átszakad személyiségeken. Éjszakai városképek és lassan haladó gyors autók. A koponyám sötét karikás szemekben. Düh. Öngyógyító mánia. Vagy jó vagyok, vagy megőrültem.
Fáradt, kösz a kérdést!
Kövi utca…
Helyszín: Nyolcésfél, Budapest
Megtekinthető: 2023. május 26. – június 9.
A kiállítás e-mailban előre egyeztetett időpontban látogatható. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.