Formabontás és kísérletezés. Folyamatosan transzformáló hagyományőrzés. Poétikus provokáció és magánmitológia. A kollektív tudat szubjektív lenyomatai. Szerzői filmes blockbuster: Szöllősi rendkívül egyedi és kreatív módon közelíti meg a popkultúra terminusát frázisok nélkül, szabadon – egy teljesen új formanyelven.
Szöllősi Géza Kitin című projektje rafinált és provokatív, no meg természetesen – többi munkájához hasonlóan – meghökkentő! A NextArt Galéria nyári kiállításán a már számos vizuális műfajban bravúrosan bizonyított művész igazán öntörvényű, bizarr Handmade Hollywoodot teremtett. Így a kiállítótér inkább hasonlított egy képregényszerű, experimentális játékboltra, mint egy tradicionális értelemben vett tárlatra.
A fotó és a plakát „hagyományos” felületei mellett igazi kuriózumnak számítanak a kitinpáncélból megépített objektek. Ezek meglehetősen komplex procedúrával készülnek. A több rétegből álló, gyöngyökkel, virágokkal, bubifrizurás dívákkal, olykor mesefigurákkal vagy éppen eredeti madártollal kiegészített szobrok műgyantába ágyazva születnek meg, amit profi üvegművessel kell csiszoltatni a végleges, sík, plasztik-felület eléréséhez.
s ezúton sem marad el
a mítoszteremtő meghökkentés
és a zsigeri provokáció
A fotókon egészen közeli plánokban tűnnek fel a kitin-maszkok, mintegy expresszív portrét rajzolva. Az objektekre különös sokszínűség jellemző, hiszen a pontos, plasztikus formaterv dinamikus figurációt (helyenként narratívát) foglal magába. „From Hell to Eternity” tekinthetjük meg Lucifer és Lilith szobrát, virágok közt Venus kecses vonásait, a kollázs-montázs technikával kialakított Wingsheadet, a narratív jelenetet ábrázoló Fritz X Wunderwaffét, vagy a google maps virtuális Aircraft valóságát.
Szöllősi sok műfajban bemutatkozott már, de mindig új, friss spektrumon jelentkezve – s ezúton sem marad el a mítoszteremtő meghökkentés és a zsigeri provokáció. Folytonos megújulás, önismétlés nélkül.
„It’s new & dynamic”.