
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza MátyásAZ ÖSSZES KÉP: Részletek Nadia Kaabi-Linke Ascending Cycles c. kiállításából, Deák Erika Galéria, 2025.
© a művész és a Deák Erika Galéria jóvoltából. Fotó: Gyuricza Mátyás
Nadia Kaabi-Linke idő- és helyspecifikus művészete konkrét eseményekből inspirálódik, kulturális és történelmi, társadalmi és politikai konstellációk mentén olvasható. Művei a művészet- és politikatörténetben jelen levő erőszak és a múlt törlésének rejtett nyomait ássák elő, azokat a jelenségeket világítják meg, amelyek a mai társadalmakban gyakran láthatatlanok maradnak. A művész alkotásaiban sokféle szimbólum és metafora jelenik meg, ezek szociálpszichológiai témákhoz kapcsolódnak: az észleléshez, az emlékezethez, valamint a földrajzilag és politikailag megkonstruált identitáshoz.
Nadia Kaabi-Linke életét a különféle világok közötti ingázás határozta meg, így műveiben gyakran foglalkozik a migráció és identitás témájával, feltárva a különböző helyeken élő emberek rejtett történetét. 2011-ben Flying Carpets installációjával keltett nemzetközi figyelmet: a fémhuzalokból álló, függesztett installáció a velencei bevándorló kereskedők törékeny létezéséről beszélt, akik gyakran gyorsan összecsomagolható szőnyegekre teszik ki az áruikat, hogy a hatóságok elől egy pillanat alatt menekülhessenek. A művet az 54. Velencei Biennálén mutatták be, ezt követően a New York-i Guggenheim meg is vásárolta, 2016-ban pedig kiállította.
Műveinek vizualitása a szépség és a nyers erő, a kifinomultság és a brutalitás között oszcillál, így a nézőt a félelem és a vonzás, a taszítás és a vágy egymásnak ellentmondó erőinek játékába vonja be. Munkáinak erejét adja, hogy bár a társadalmi és történelmi kérdéseket vizsgálnak, érzékenységük folytán mégis érzelmi reakciót váltanak ki a nézőből, a befogadást élményszerűvé és poétikussá teszik.
Nadia művészete széles spektrumon mozog, a festményektől az installációkon és szobrokon át egészen a videómunkákig. Gyakran nem szokványos anyagokból építi kompozícióit, vakolatból, hajszálból, drótokból vagy szögekből. Installációi gazdagon rétegzettek, a különböző anyagok és elemek egymás mellé helyezése, a fénnyel és árnyékkal való játéka a dolgok a mélyebb összefüggéseire mutat rá. Munkái gyakran modifikálják az általuk birtokba vett teret, kölcsönhatásba lépnek a fizikai környezetükkel, miközben az adott helyszín kulturális, történelmi és társadalmi kontextusára is reflektálnak. //Kurátor, Kocsis Katica