Keresztesi Botond: LSD – Lex Selfie Drama
Artkartell projectspace
2018. május 5–25.
Az Artkartell projectspace nagy örömmel mutatja be a galéria szezonnyitó tárlatát, Keresztesi Botond LSD – Lex Selfie Drama című egyéni kiállítását.
Keresztesi Botond (1987) a kelet-európai színtér posztdigitális festőnemzedékének legkiválóbb magyar képviselője, egy feltörekvő új festészeti gondolkodás úttörője, az Y generáció légpisztollyal hadakozó revolverhőse. Nemzedéktársaihoz hasonlóan digitális bennszülött, akit gyerekkora óta elektronikus kütyük vesznek körül. Festészeti kérdésfeltevései erre az alapvető tapasztalatra épülnek: a digitális és az analóg világ közötti határvonal elmosódott természetére, a valóság két külön szférájának folyamatos párbeszédére és keveredésére. Ahhoz a generációhoz tartozik, amelyik már nem a szupermarketek polcain sorakozó leveses konzervek és szappanos dobozok között döbbent rá a fogyasztói társadalom alaptermészetére (mint a múzeumi pop arton iskolázott, rendszerváltás után fellépő posztszocialista képzőművészek), hanem egy hibrid térben, ahol a márkák, termékek, logók és arculatok szabadon közlekednek a hétköznapi árubőség, a digitális kereskedelem, a photoshopolt fényképek és közösségi média felületei között.
Airbrush pisztollyal tökéletesre polírozott festői világa ezúttal a fürdőszobák steril környezetébe invitálja a nézőt. Az olcsó csempékkel kidekorált szaniter mennyországban LSD-tripként nyílnak meg az ajtók a mágikus kapuként működő tükrökön keresztül. A fúgák közül zöld szem kacsint ki, a csapból kifolyó vízsugár telefonáló kézzé áll össze, a piperetükörben pedig sci-fibe illő dimenziókapu nyílik. Keresztesi most sem eltartott kisujjal kritizálja a fogyasztói szenvedélyt, hanem végtelen étvággyal veti bele magát a tökéletesre csiszolt stockfotók és áruházi termékmagazinok világába, addig adagolva túl a művi látszatvalóságot, míg felbomlik a realitás szövete. A csúcsra járatott fürdőszobai trip szürreális, vizuális kakofóniájából a konzolokra szerelt törülközők alapszínekre redukált józansága téríti magához a látogatót. Ez a Keresztesi-féle LSD, a Lex Selfie Drama varázslatos birodalma.
###
A Marosvásárhelyi születésű Keresztesi Botond (1987) a kelet-európai színtér posztdigitális festőnemzedékének magyar képviselője. A szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskolán, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen és a lipcsei Universitat Leipzigen tanult. Egyéni kiállításai voltak a Laborban (2018), a Horizont Galériában (2015, 2017), az Everybody Needs Artban (2017) és a selmecbányai Display-ban (2017). Számos csoportos kiállításon szerepelt Dunaújvárostól Oszlóig, Baritól Bonnig. Budapesten él és alkot.