Artplacc micro

Körbeszimatoltunk a tihanyi kortárs fesztiválon, az Artplaccon. Nagytotál helyett kis részletek.

Az anyag lezseren konceptuális,

helyenként nyers,

helyenként vicces,

kicsit csajos,

kicsit kocka.

A Balaton legnagyobb művészeti kerti partijaként hirdeti magát az Artplacc, és ehhez a vállaláshoz hű is marad. Nem bajlódik már a miniatürizált, strandpapucsos art fair megteremtésének nehéz műfajával. A képzőművészeti programból gyakorlatilag kivesztek a galériás beadók. Egy-két fél-profit vagy non-profit intézmény még küldött művészeket (mondjuk a Partizán Galéria vagy a Brody Yard), de az anyagot egy kurátori szem nézte át és rendezte össze. Vagyis igazából egy kiállítás-féleséggel van dolgunk, ami kissé indokolatlanul még mindig műanyagsátorokban tanyázik a tihanyi rév mellett. Igaz, a gipszkarton-panelek helyett fagerendákra hurkolt fémrács-falakra kerültek fel a művek.

Fontos újítása az idei Artplaccnak, hogy fiatal művészeket és dizájnereket hívtak meg, vagyis se középgenerációs alkotók, se öreg mesterek nincsenek. És ez természetesen meglátszik a közönség összetételén és létszámán is. Az anyag lezseren konceptuális, helyenként nyers, helyenként vicces, kicsit csajos, kicsit kocka.

Nagy Karolina paraffinból öntött, megszólalásig élethű fagylalt-fallal adja meg a rozé sportfröccs könnyűségű alaphangot.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Erre felel a kék–piros átlátszó lapon át eltüntethető, konstruktivista tudományos flört Kútvölgyi-Szabó Árontól, igénybe véve a szürkeállományt.

Kútvölgyi-Szabó Áron: Párhuzamos érzékenységek (részlet), 2015, installáció

© fotó: Artkartell

Egy csapatnyi neandervölgyi purhabszobor nézelődik és vicsorog az ártatlan látogatók között, Péli Barnának köszönhetően.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

A groteszk óriás szobroknak groteszk nippek integetnek, Kovách Gergő műhelyéből.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Masszív, fekete lakktócsák folynak ki különféle tárgyakból, pici polcocskákon installálva. Szintén Kútvölgyi-Szabó Árontól.

Kútvölgyi-Szabó Áron: Lemoshatatlan (részlet), 2015, videó, objektek

© fotó: Artkartell

A No Signal Blue törékeny installációt épített, Istár-kapuval és papír riasztóval.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Karácsony László cápa konzervnyitója láthatatlan motorral hajtva kering egy konzervdoboz körül. Fapados kinetika.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Feliratozott porcelán-étkészlet, nagy tételben. Konyhapszichológia Hitka Viktóriától.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Fényre színeződő okos textil, interaktivitásra hajló látogatóknak. Start up zsákutca az EJTech csoport részvételével.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

Szombat Éva egy külön szobát tömött ki tetovált banánnal, rózsaszín szőnyeggel, giccses témákkal és jól ismert társasági fotóival.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

A képzőművészeti és a dizájn sátor között elszórva pedig a kecskeméti KÉSZ acélműhelyéből való szobrok rozsdállnak.

Artplacc, Tihany, 2015

© fotó: Artkartell

A művek teljes életnagyságukban vasárnapig még megnézhetők (és rendszerint meg is vehetők) az Artplaccon, a tihanyi félsziget csúcsán, a kompkikötő mellett.

— Rieder Gábor

2015. július 24., péntek 19:50
kapcsolódó cikkek
  • Balaton 8 óra 15 perc

    Balaton 8 óra 15 perc, Weiler Péter festőművész és Bartha Dóra fotóművész közös kiállítása // Kultkikötő, Balatonboglár

  • Girl's Film Club

    girl’s film club / SZOMBAT Éva, KÓTI Réka, SUTUS Fanni, MARKÓ Luca, RÉDLING Hanna, KRÁSZ Kíra, SZÁRAZ Kata / House of Lucie Budapest

  • Térbeli idő

    Zománclap, geometria, op art és térmodellek. Szalay Péter kivétellel erősíti a szabályt az NA-ban.

ajánló

Ekrem Yalcindag: Feels Like Home. Again

Ekrem Yalcindag: Feels Like Home. Again c. // Molnár Ani Galéria

támogatók