
AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából

AZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltábólAZ ÖSSZES KÉP: Részlet KERESZTESI Botond, A varázsló kertje című kiállításából, 2023, Double Q Gallery
© a művész, a Longtermhandstand Galéria és a Double Q Gallery jóvoltából
A Double Q Gallery örömmel mutatja be Keresztesi Botond magyar képzőművész új festményeiből álló egyéni kiállítását, amely az első a galériában. Keresztesi debütáló hongkongi kiállításának címéhez egy történelmi utalást választott: Magyarország egyik legjelentősebb művésze, Gulácsy Lajos 1906 és 1907 között festett azonos című művét (A varázsló kertje).
(...)
Keresztesi legújabb, a szecessziós tárgykultúra formáira és archetípusaira utaló sorozatát elsősorban a kontrasztos, szinte ellentétes ellentétpárok párbeszéde jellemzi. A szecessziós tárgykultúra hétköznapi tárgyaiból kölcsönözte ékszereket, brossokat, bútorokat, órákat és épületdíszítéseket. A talált és eredeti kontextusukból kiemelt jellegzetes formákat először képszerkesztő szoftverrel sziluettként vágja ki, majd az így létrejövő formák felületét folyékony, már-már pszichedelikusan kavargó képi örvények töltik meg. A nézőt eleinte megzavarja a kompozíciókat meghatározó sziluettszerű formák statikussága és a formák belsejét kitöltő animált mozgás közötti kontraszt. Ezt a vizuális zavart Keresztesi még tovább fokozza azzal, hogy a tájszerű hátterek kemény, akril alapját szembeállítja a légecsettel festett, lebegő, felhőszerű szálak lágyságával.
A képek rétegzettsége, a digitális és analóg formák torzulása, valamint a részletek elmosódása, eltakarása és megsokszorozása reflexió a posztdigitális festészet elméleti diskurzusában jelenleg tárgyalt, vizuális interferenciákkal operáló képdömpingre. Keresztesi a vizuális archetípusok egymásra épülő rétegeit, valamint a festészet- és művészettörténeti hivatkozásokat felhasználva olyan kiborg-esztétikát hoz létre, amely a legkönnyebben a science fiction műfajával azonosítható, amely azonnali felismerhetőséget kölcsönöz festői univerzumának, és amelyben az analóg és a digitális, a kibernetikus és a szerves lényegében egyesülnek. Keresztesi kiborg-esztétikája egy további történelmi vonatkozása az „eozin” kerámia máz, amelyet a híres magyar porcelángyár, a Zsolnay talált fel. Az arany és a rózsaszöld között csillámló irizáló eozin mázak használata szorosan kapcsolódik a szecesszióhoz Magyarországon. (Zsikla Mónika)
Helyszín: Double Q Gallery, Hong Kong
Megtekinthető: 2023. május 10. – június 17.