Szél Ádám: All of my breath

Széll Ádám – All of my breath – 2023. – indigó, papír

Az All of my breath című kép egy sorozat része, azonban ez a mű némileg eltér a széria másik hét darabjától.
„Egy időben nagyon sok CT felvételem készült: volt egy tüdőbetegségem, sokat kellett járnom különböző vizsgálatokra. Tudtam, hogy ezekkel a felvételekkel kezdenem kell valamit, még ha ennyire személyes is e képekhez kapcsolódó történt. Sokáig nem tudtam ránézni sem ezekre a felvételekre, mostanra szántam csak rá magam, viszont megkönnyebbülést okozott szembenézni az egésszel. Három fajta nézetből lettem bescannelve, felülről, szemből és oldalról. Ezeket a nézeteket rajzoltam egymásra: mintha egy kétdimenziós képen néznél egy háromdimenziós testet.”


Széll Ádám előszeretettel dolgozik indigópapírral, egymásra építve a képeinek rétegeit.
„A téma passzolt is a munkamódszerembe. Régóta dolgozom úgy, hogy különböző nézetekből egymásra rajzolok dolgokat. Úgyhogy az indigó technika és maga a vizuális világ is indokolta azt, hogy ezeket a képeket feldolgozzam.”

„Az All of my breath az a kép, amin a teljes sorozat egybeolvad – az összes többi hétszer három képnek a tüdőt érintő részei láthatók. A sorozat korábbi darabjaiból csak ezeket a részeket rajzoltam át erre a kompozícióra, így a sorozatban szereplő összes vonal megmutatkozik ebben. Itt, ebben a képben sűrűsödik minden.”

A téma személyessége kapcsán Ádám azt mondja, elsősorban nem konkrétan a betegségéről való kommunikáció érdekelte, hanem a testábrázolás és a CT felvételek sajátos látványa.

AZ ÖSSZES KÉP: Reprodukció és részletfotók Széll Ádám All of my Breath című képéről. 2024.

© a művész és a Horizont Galéria jóvoltából. Fotó: Biró Dávid

„Változó, hogy mennyire személyes a képeim története. Itt nagyon. De ilyen esetekben is próbálom valahogy úgy megfogalmazni, olyan képeket csinálni, olyan motívumokat választani, amihez mások is tudnak kapcsolódni. Nem szeretem, amikor a művész, nagyon a saját lelki világáról beszél és ez egyfajta monológgá válik. Ezt a sorozatot is próbáltam arra felfűzni, hogy ne arról szóljon, hogy nekem milyen betegségem volt, hanem maga az élmény, hogy milyen három nézőpontból belenézni a testbe, egy érdekes képet alkotva róla, alapul véve a test a belső nedves, üreges zsigeres környezetét.”

— Dömötör Dorka

2024. április 20., szombat 06:42
ajánló

Dől a bábeli torony a Biennálén

Lokális történetek, globális értékek a 60. Velencei Képzőművészeti Biennálén.

támogatók